לצוותי חינוך והוראה

 STAR UP לצוותי חינוך והוראה


SRAR UP לצוותי חינוך הוראה

 באבחון מהיר של חוזקות תלמידיהם

 

1.        לפני ישיבות פרט או אסיפות הורים, מומלץ למורה לבחור ממאגר התכונות מספר תכונות חיוביות המאפיינות כל אחד מתלמידיהם. שיטה זו מאוד מקילה על המורים ומאפשרת להם לדייק הערכה חינוכית בקלות רבה.

2.        רצוי להיעזר בשלושת ההגדרות המופיעות על הקובייה ולהתאים מהן את המאפיינות אותם ביותר.

3.        כדאי לעיין באזהרות הקצה ולבחון האם יש בהן כדי לבטא התנהלות מאתגרת בקרב הילדים. חשוב להסב תשומת ליבם לצורך לשמור ולחזק תכונות אלה תוך שמירה על גבולות הגזרה המופיעות באזהרות קצה אלה.

4.        בתוך תהליך חינוכי, בנוסף לבחירת הילד את התכונות לעבודה עצמית, אפשר שהמחנכים יבחרו בנוסף בעבור הילדים מספר תכונות מומלצות להעצמה, עם מספר המלצות שיילקחו מהספר המצורף ויימסרו להם או להוריהם, בהתאם לגיל ולבגרות האישית. חשוב שלא יעלה מספר התכונות לבנייה על מספר התכונות החיוביות שנבחרו לתאר את הילדים.

5.        חשוב מדי פעם להזכיר לתלמידים תכונות שראיתם בהם ולהחמיא עליהם וכן לחפש ולו מעט מאפיינים חיוביים שכבר קיימים בילד, ושניתן לראותם בפועל ולו במעט, מתוך התכונות שנבחרו לבנייה. בדרך זו אפשר יהיה להעצימן מאוד ובכך לחזק את המוטיבציה האישית של התלמידים להעצים תכונות אלה בקרבם.



לעמוד היוטיוב
Share by: